Ne-am mutat!!!!!! Va asteptam pe noul site www.control-med.com

5955251-smiling-medical-doctors-with-stethoscope-isolated-over-white-background.jpg
Picture1.png
Attention Deficit Hyperactivity Disorder
Attention Deficit Hyperactivity Disorder

Definiţie

ADHD (în engleză Attention Deficit Hyperactivity Disorder) înseamnă Deficit de Atenţie / Tulburarek Hiperkinetică şi este una dintre cele mai frecvente afecţiuni comportamentale întâlnite la copii şi adolescenţi. Studiile arată că un procent de 5% din copiii de vârstă şcolară prezintă simptome ADHD (1-2 din copiii dintr-o clasă de 30).

ADHD debutează în copilărie şi poate persista şi la vârsta adultă. Deşi la unii copii simptomele ADHD dispar odată cu înaintarea în vârstă, în jur de 60% pot prezenta simptome şi la vârsta adultă.

ADHD afectează sexul masculin mai mult decât pe cel feminin.

Raportul băieţi:fete este 4:1. Diagnosticul la fete este mai dificil, căci predomină forma cu inatenţie. ADHD poate fi tratat numai medicamentos.

Conform studiilor, fără tratament, 30% dintre cei care suferă de ADHD merg către delincvenţă juvenilă. Dacă nu au inteligenţă superioară, o familie care să-i susţină, dacă părinţii sunt şomeri, dacă nu au suportul educaţional şi material, ajung să comită infracţiuni.

Un alt studiu de psihopatologic realizat în cadrul Direcţiei Generale a Penitenciarelor din România a relevat faptul că 85% dintre deţinuţi suferă de ADHD.

Un copil cu ADHD care nu este diagnosticat şi tratat la timp se va confrunta cu multe probleme acasă şi în societate." Din cauza comportamentului la şcoală va fi izolat de grup, va fi respins de colegi. Profesorul îl va certa pentru că nu e atent. Acasă, simţindu-se ei înşişi vinovaţi, părinţii îşi vor revărsa şi ei angoasele pe copil. Cu timpul, atât situaţia de la şcoală, cât şi cea de acasă vor înrăutăţi simptomele, iar în lipsa tratamentului, copiii cu ADHD devin agresivi, dezvoltând comportamente antisociale

Medicii stabilesc diagnosticul de ADHD numai atunci când un copil:

  • A manifestat comportamente inadecvate nivelului său de dezvoltare.
  • Manifestă cel puţin şase astfel de comportamente în mod constant, timp de cel puţin şase luni.
  • A prezentat unele simptome înainte de vârsta de şapte ani.
  • Este afectat de aceste simptome în activităţile curente, în mai mult decât un singur context, de exemplu la şcoală şi acasă.
  • Prezintă simptome care nu sunt explicate mai bine de o altă boală.

Simptomele de inatenţie

  • ignoră detaliile
  • greşeşte din neglijenţă
  • îşi menţine cu greutate concentrarea la lucru sau la joacă
  • pare să nu asculte atunci când cineva i se adresează direct
  • nu respectă instrucţiunile
  • nu termină ceea ce a început
  • are dificultăţi în a-şi organiza sarcinile şi activităţile
  • evită activităţile care necesită efort intelectual susţinut
  • pierde lucruri de care are nevoie
  • este distras de zgomote exterioare
  • este uituc în activităţile lui

Hiperactivitatea

  • aleargă sau se caţără atunci când nu ar trebui
  • vorbeşte excesiv.
  • se agită sau se foieşte.
  • trebuie să se ridice de pe scaun.
  • are dificultăţi în desfăşurarea activităţilor de timp liber nezgomotoase.
  • este în mişcare, parcă ar fi animat de un motor.

Impulsivitatea

  • răspunde înainte ca întrebările să fie complete.
  • are dificultăţi în a-şi aştepta rândul.
  • întrerupe sau deranjează alte persoane.

Deoarece toţi copiii se comportă uneori astfel, diagnosticul de ADHD poate fi stabilit unui copil numai de către un specialist

Tratamentul ADHD

  • Terapie comportamentala (incluzând antrenament şi terapie)
  • Medicaţia
  • Terapia combinată (medicaţie şi terapie comportamentală

Tratamentul trebuie individualizat pentru fiecare pacient.

Procesul terapeutic la copiii şi adolescenţii cu ADHD

Procesul terapeutic cuprinde trei etape de bază

Evaluarea iniţială: Ca parte a evaluării diagnostice, medicul sau specialistul de asistenţă sanitară determină simptomele ţintă şi gradul iniţial de afectare.

Strategia terapeutică: Medicul stabileşte o strategie terapeutică prioritizând simptomele ţintă şi determinând metodele terapeutice cele mai potrivite pentru reducerea acestora.

Monitorizarea simptomelor şi adaptarea strategiei: Una dintre componentele cele mai importante ale tratamentului ADHD este monitorizarea simptomelor din diferite domenii (cum ar fi învăţarea, rezultatele şcolare, interacţiunile familiale şi relaţiile cu persoanele de aceeaşi vârstă) şi din diferite medii (de exemplu acasă, la şcoală, în afara programului şcolar

sursa http://ro.wikipedia.org/wiki/ADHD
ADHD_journal.jpg
sharma-obesity-adhd-kid.gif.png
ADHD1.gif.png
50000000.png

Numele:



Email:



Mesajul:




www.control-med.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one